Při objednávce nad 1000 Kč doprava zdarma!

Jógové pozice vhodné pro 1. čakru

Budeme se postupně bavit o jednotlivých čakrách pozicích, kterými jim můžete ulevit. O čakrách už jsme se bavili v článku zde, ale chci probrat každou čakru zvlášť. Jakékoli dotazy se nebojte položit. 

První - základní - čakra nás spojuje s fyzickým světem. Převádí kosmické energie na tělesně-pozemskou rovinu, zároveň proudí touto čakrou energie Země do celého našeho systému energií.
Barva: červená
Základní princip: tělesná vůle být (jako protipól duchovní vůle být v sedmé čakře)
Tvrzení k duchovnímu růstu: Plně si uvědomuji svou roli na zemi a vím, že mé základní potřeby budou vždy naplněny.
Části těla: všechno pevné, tj. páteř, kosti, zuby, nehty, dále řiť, tlusté střevo, konečník, prostata, tvorba krve a stavba buněk.
Psychická funkce čakry: Fyzická energie, vůle žít, fyzická potence. Víra v budoucnost, pocit stability života na Zemi.
Vyživuje tlusté střevo a podpůrně-pohybový aparát.

Jógová pozice vhodná pro 1. Čakru - Tadasana - pozice hory - mountain pose

Správné provedení:
- zatlačte lopatky k zadní straně hrudního koše. Rozšiřte klíční kosti a zároveň vytvořte prostor mezi lopatkami. Aktivní nohy i ruce. Propnutá kolena nikoli však prolomená.

Tato pozice je základním pilířem jógy, protože je nejjednodušší pozicí vůbec. Celé tělo tvoří sloup mezi zemí a nebem. Střed těla je srovnán podél vertikální osy a čakry stojí jedna nad druhou. Dokonce prý, pokud dokážete správně provést tadásánu a stabilně ji držet po dobu jedné hodiny, nemusíte ten den dělat žádnou jinou pozici. Možná se zdá, že je tato pozice jednoduchá, ale děje se při ní spousta věcí. 

Aktivní chodidla na podložce, ramena dole, aktivní ruce, pupík přicucnutý na páteři, lopatky směřují dolu a tlačíme je od sebe. Hlava směřuje přímo před nás. Nepropínáme kolena a dýcháme. 

 

 

 

 

 

Jógová pozice vhodná pro 1. Čakru - Setu bandha - pozice (polovičního) mostu - Bridge

Správné provedení:
- položte se na záda a pokrčte nohy. Ruce podél těla. Paty přisuňte co nejblíže k hýždím. Chodidla na šířku boků. S nádechem zvedněte pánev a ruce vložte pod tělo a propleťte prsty rukou. Ramena a ruce tlačte do podložky. Nestahujte hýždě.

Boky se zvedají díky práci nohou, nikoliv břišních svalů nebo hýždí. Zaměřte se na aktivní nohy a tlak nohou do podlahy než na zvedání pánve. Využijte země, aby se boky dostaly výše. Střední část zad protlačujte ke stropu. Kolena přiháhněte k sobě a stehna točte dovnitř. Pokud potřebujete dejte si mezi stehna bloček, který vám s tím pomůže. Pro lepší rozprostření váhy do všech bodů na chodidlech tlačte více na vnitřní stranu chodidla. Jakmile tlačíte paty dolů, přitahujete je k ramenům, abyste aktivovali zadní stranu stehen. Hrudník se dostane výše, když zatlačíte paže do podlahy.

 

 

 

 

 

Tyto pozice by vám měly pomoci s uzemněním a stabilitou. Patří sem vše pevné jako je půda, svaly a kosti. Představuje mateřský princip. Je to místo, ze kterého všichni pocházíme, naše kořeny a původ.

Dejte mi vědět, jak jste zvládli tyto pozice a co vám dělalo největší problém.