Při objednávce nad 1000 Kč doprava zdarma!

Jógové pozice vhodné pro 5. čakru

Jestli si vzpomínáte bavili jsme se o jógových pozicích vhodných pro 1. čakru2. čakru, 3. čakru. a 4. čakru. Dnes nás čeká následující čakra a tou 5. Souhrnný přehled o čakrách najdete zde. Případně šperky pro harmonizaci všech čaker najdete tady. I ty vám pomůžou s harmonizací.

V krční čakře se nachází centrum lidských vyjadřovacích schopností, komunikace a inspirace. Pátá čakra vytváří důležité spojení spodních čaker s čakrami hlavy.
Barva: světle modrá, také stříbrná a zelenavě modrá
Základní princip: rezonance s Bytím
Tvrzení k duchovnímu růstu: Jsem ochotný vyjádřit své pravé Já a tak se plně podílet na svém stvoření.
Části těla: oblast krku (šíje), týlu a spodní čelisti, uši, ústrojí hlasu, hrtan, horní část plic, průdušky, hltan, paže
Psychická funkce čakry: Schopnost samostatně uspokojit své potřeby (být sám), schopnost přijmout to, co svět dává. Seberealizace ve společenském a profesionálním životě. Uvědomění si své příslušnosti k profesionálnímu prostředí, uspokojení prací.
Vyživuje dýchací orgány, krk, orgány sluchového aparátu, kůži.

 

Jógová pozice vhodná pro 5. čakru - Sarvaghasana - Pozice svíčky - Shoulder stand pose

správné provedení

Podložte si ramena. Nikdy neležte na zemi. Lehněte si na záda s rukama podél těla. Rozšiřte oblast lopatek. Nadechněte se a s výdechem zatlačte dlaně do podložky, zpevněte nohy, přitáhněte je k sobě a pak je zdvihněte nahoru v pase podepřete rukama - ideálně až u lopatek ať stojíte opravdu jen na ramenou Uvolněte čelisti, krk a jazyk. Lokty dejte k sobě (můžete svázat páskem, aby zajistily stabilitu). Dbejte na propnuté špičky a hlavu rovně. Setrvejte několik nádechů.

Tato pozice přináší krev do horní poloviny těla, posiluje a protahuje zadní stranu krku, otevírá ramena, odvádí tekutinu z nohou, což je dobré jako prevence křečových žil, zlepšuje oběh, vhodné při mírné depresi.

Nedělejte při menstruaci, při poranění páteře či ramenou, v těhotenství, při vysokém krevním tlaku nebo při astmatu. 

 

 

 

 

 

Jógová pozice vhodná pro 5. čakru - Halasana - Pozice pluhu - Plough pose

správné provedení

Z pozice svíčky opatrně přehoupněte nohy za hlavu až kam vás to pustí. Ruce můžete mít v podložce nebo je nechte jako podporu zad, případně je propleťte a propněte.

Jak se do ní dostanete: Podložte si ramena. Nikdy neležte na zemi. Lehněte si na záda s rukama podél těla. Rozšiřte oblast lopatek. Nadechněte se a s výdechem zatlačte dlaně do podložky, zpevněte nohy, přitáhněte je k sobě a pak je opřete špičkami do podložky a propněte kolena (můžete nechat i ve vzduchu). Záda mohou být buď úplně rovná nebo lehce zakulacená. Pozice by vás neměla škrtit ani dusit (proto je lepší se vypodložit) Uvolněte čelisti, krk a jazyk. Dbejte na propnuté špičky a hlavu rovně. Setrvejte několik nádechů.

Tato pozice stimuluje štítnou žlázu a protahuje a posiluje ramena a krk.

Nedělejte při menstruaci, při poranění páteře či ramenou, v těhotenství, při vysokém krevním tlaku nebo při astmatu.

 

Jógová pozice vhodná pro 5. čakru - Matsyasana - Pozice ryby - Fish pose

Správné provedení

Lehnete si do podložky s rukama podél těla a srovnejte se v lehu na zádech do neutrální pozice. Pánev je rovně s podložkou. Ruce dlaněmi do podložky nebo dlaněmi vzhůru vložte pod hýždě a zvedněte hlavu z podložky na korunu hlavy a zvedněte hrudník od podložky. Zpevněte břicho. Nyní máte záda do oblouku. Propněte špičky. Při vycházení z pozice nejprve zvedněte hlavu a pak páteř pomalu pokládejte zpět na podlahu.

Otevíráte hrudník, Zjemňujete oblast srdce. Napomáhá hlubšímu dýchání. Zlepšuje držení těla a stimuluje štítnou žlázu.

Nedělejte v době menstruace. Při poranění krční páteře, při bolestech hlavy nebo při vysokém tlaku.