Při objednávce nad 1000 Kč doprava zdarma!

Jógové pozice vhodné pro 6. čakru

Jestli si vzpomínáte bavili jsme se o jógových pozicích vhodných pro 1. čakru2. čakru,  3. čakru, 4. čakru a 5. čakru. Dnes nás čeká následující čakra a to 6. Souhrnný přehled o čakrách najdete zde. Případně šperky pro harmonizaci všech čaker najdete tady. I ty vám pomůžou s harmonizací.

Třetí oko (Ádžňa čakra) je sídlem intuice a telepatických schopností. Je sídlem veškerého uvědomění si.
Barva: indigově modrá, také žlutá a fialová
Základní princip: poznání bytí
Tvrzení k duchovnímu růstu: Přebírám odpovědnost za své myšlenky, slova a činy.
Části těla: obličej, oči, uši, nos, dutiny, malý mozek, centrální nervový systém.
Psychická funkce čakry: Schopnost akceptovat ideje a koncepce, sjednocovat, předvídat. Intuice. Schopnost převedení svých myšlenek do reality, aktivita ve fyzickém světě. Vyživuje orgány hlavy, kromě toho je spojena s meridiány močového měchýře a střevního traktu.

 

 

Jógová pozice vhodná pro 6. čakru - Garudásana - Pozice orla - Eagle pose

Správné provedení

Stoupněte si do stoje. Zakořeňte se do země a proveďte pada bandhu (zámek nohy). Pomůžete si tak, že zvednete prsty u nohou, roztáhnete je a pak je zatlačíte do podložky. Tím se lépe uzemníte. Upřete zrak do jednoho bodu před vámi. S nádechem vzpažte a s výdechem zhoupněte paže dolů a pravý loket vložte pod levý. Pokrčte kolena, jako byste chtěli přejít do pozice židle. Zvedněte pravou nohu a obtočte ji kolem levého stehna a udržujte rovnováhu na levé noze. Obě kolena jsou pokrčená. Pozor si dejte na rovná záda a rovnou hlavu s krční páteří. Po několika nádeších prohoďte strany.

Tato pozice detoxikuje, rozvíjí koncentraci do třetího oka, pomáhá rozvíjet koncentraci a rovnováhu, posiluje nohy, zlepšuje oběh, napomáhá trávení, rozvíjí silnou vůli a zvyšuje jasnost mysli.

Neprovádějte pokud: Máte poraněné rameno, koleno nebo nízký krevní tlak.

 

Jógová pozice vhodná pro 6. čakru - Virabhadrásana III. - Bojovník III. - Warrior III. pose

Správné provedení

Postavte se do stoje. Pravou nohou zakročte cca 60 cm za levou nohu. Váhu přeneste na levou nohu. Ruce položte na boky. Zadní nohu zvedněte z podložky a pomalu předklánějte trup, dokud není zadní noha rovnoběžně s podlahou. Jakmile naleznete stabilitu natáhněte obě ruce dopředu s dlaněmi směřujícími k sobě navzájem. Pohled upřete mezi ruce nebo na zem. Po pár nádeších prohoďte strany.

Na co si dejte pozor: Pánev rovnoběžně s podlahou, nepropínejte koleno stojné nohy, zpevněte břicho a přitáhněte jej k páteři, nevystrkujte spodní žebra, ramena od uší a lopatky k sobě a tlačte dolů.

Jednodušší varianta: Opřete zvednuté chodidlo o stěnu a ruce opřete o židli. Stále jsou prioritou rovná záda a ideálně hlava v prodloužení trupu.

Tato pozice zvyšuje pružnost páteře, otevírá hrudník, zvyšuje kapacitu plic, zlepšuje soustředění, zklidňuje mysl a je vhodnou přípravou před meditací.

Neprovádějte pokud: Máte poraněná záda, máte migrénu.

 

 

Jógová pozice vhodná pro 6. čakru - Balasana - Pozice dítěte - Child pose

Správné provedení

Jděte na všechny čtyři do kočičky, dejte nohy k sobě nebo je můžete mít kousek od sebe (pro těhotné spojené palce u nohou a kolena od sebe), hýždě položte na paty. Paty vytočte mírně do stran. Čelo položte buď na cihličku, polštář nebo podložku. Ruce můžete natáhnout podél těla směrem dozadu nebo dopředu. Jde o pohodlnou odpočinkovou pozici. Zpomalte proto dech a odpočívejte. Pokud je pro vás náročná vložte mezi nohy delší bolstr.

Tato pozice prodlužuje páteř po celé délce, protahuje zadní stranu stehen, zvyšuje pružnost kyčlí, ochlazuje a zklidňuje, otevírá kořeny nohou, vhodná je také pro první čakru.

Neprovádějte pokud: Máte poraněná záda, v pokročilém stádiu těhotenství.