Při objednávce nad 1000 Kč doprava zdarma!

Jógové pozice vhodné pro 3. čakru

Určitě už jste se nemohli dočkat dalšího pokračování cvičení pro jednotlivé čakry. Dnes se budeme zabývat třetí čakrou. Detailní popis čaker najdete zde. Přečíst si o první čakře a pozic vhodných právě pro tuto čakru najdete tady. Nebo pokud jste nestihli druhou čakru.

Čakra solar plexus nebo třetí  čakra (solárního plexu) je sídlem nižších emocí - hněvu, strachu, viny, žárlivosti, sobectví a nezdravých tužeb. Nalézá se přímo pod hrudní kostí v místě, kde se spojuje hrudní koš, těsně nad žaludkem a jen několik centimetrů od srdce.
Barvažlutázlatožlutá
Základní princip: utváření bytí
Tvrzení k duchovnímu růstu: Zasloužím si žít svůj život v plnosti, bez strachu a viny a naslouchat pouze svému vnitřnímu hlasu.
Části těla: spodní část zad, dutina břišní, trávící systém, žaludek, játra, slezina, žlučník, vegetativní nervový systém.
Psychická funkce čakry: Duchovní moudrost, uvědomění si svého místa ve Vesmíru. Vůle, ovládání emocí a představivosti.
Vyživuje játra, slezinu a ostatní zažívací orgány.

Jógová pozice vhodná pro 3. Čakru. - Virabhadrasána - Bojovník 1 - Warrior 1 pose

Správné provedení

V pozici hory rozkročte nohy, pokrčte koleno přední nohy do pravého úhlu a klesněte pánví. Tlačte do malíkové hrany zadní nohy. Pánev směřuje dopředu. Lopatky tlačte dolů a k sobě. Pupík vcucněte k páteři. Jakmile zvednete ruce tlačte ramena dolu. Pohled směřuje před vás. Pozor si dejte na bedra, neměly by být prohnutá příliš. Aktivní jsou nohy a trup. Velká zátěž je na koleni přední nohy. Nevystrkujte spodní část žeber i když to při zvednutí rukou svádí. Raději dejte ruce v bok, před srdce nebo rozpažte.

Tuto pozici můžete cvičit s pomůckami s jógovou židlí tak, že přední nohu prostrčíte skrze opěradlo a stehno vypodložíte bločkem nebo dekou. Varianta u stěny, zadní noha je u stěny a vy se plně soustředíte na přední nohu. A pak varianta s páskem, kdy za nárt zadní nohy zaháknete popruh a v rukách držíte konce popruhu.  Na tuto variantu opatrně, tam hrozí, že budete mít prohnutá bedra.⠀

 

 

 

 Jógová pozice vhodná pro 3. čakru. - Utkatásana - Pozice židle - Chair pose

Správné provedení

Postavte se do pozice hory. Pokrčte kolena a trupem se lehce nakloňte dopředu a vytvořte tak pomyslnou židli. Srovnejte trup a zvedněte ruce, propněte lokty. Hlavu držte mezi rukama. Lopatky tlačte dolů a k sobě. Ramena tlačte dolů. Aktivní nohy i ruce. Nevystrkujte zadek a sodní část žeber. Lehce podsaďte pánev.

Jako oporu můžete použít stěnu. Opřete se s koleny do pravého úhlu o stěnu. Mezi ruce si dejte bloček, na který tlačte jako byste jej chtěli rozmáčknout. Stehna svažte popruhem ať se nerozjíždějí. Vydržte několik dechů. Pánev by měla být v neutrální pozici, stěna vám bude skvělou oporou.

 

 

 

 

 

 Pozice vhodná pro 3. čakru. - Navasana - Pozice loďky - Boat pose

Správné provedení

Sedněte si na podložku. Pokrčte nohy směrem k tělu. Natáhněte ruce před sebe dlaněmi vzhůru.Pokud cítíte, že je to málo. Pokrčené nohy také zvedněte. Natáhněte nohy a vytvořte pomyslné “V”. Držte propnuté špičky a rovný trup. Pohled směřuje přímo před vás. Hlava je v prodloužení těla, jako kdyby vás někdo držel za korunu hlavy a vytahoval vzhůru. Rovná záda, lopatky k sobě a dolů. Ramena tlačte dolů. Pupík vcucněte k páteři.⠀

Pokud je to pro vás namáhavé nechte nohy pokrčené v kolenou nebo se rukama chytněte pod koleny. Jde o správné provedení pozice a její prodýchání.